DÆKELEMENTER
HULDÆK
Huldæk er forspændte dækelementer med kanaler, der reducerer vægten og giver et effektivt forhold mellem bæreevne og materialeforbrug. Huldækkene er CE-mærkede efter DS/EN 1168 og produceres som standard i C55 men kan også fås i C45 i udvalgte huldæktyper. Huldæk kan projekteres til varierende spændvidder.
DÆKELEMENTER
MASSIVE DÆK
Massive dæk bruges som alternativ til huldæk, når der kræves høj bæreevne, stor egenvægt eller fleksibel armering. Dækkene er CE-mærkede efter DS/EN 1168 og kan leveres i tykkelser fra 150–300 mm. Massive dæk projekteres efter Eurocodes og tilpasses sagsspecifikt for at opnå den nødvendige bæreevne.
DÆKELEMENTER
FILIGRANDÆK
Filigrandæk er et fleksibelt dæksystem, der kombinerer armeret element og pladsstøbning for høj bæreevne og mulighed for bjælkeløse dæk, udkragninger og komplekse former. Dækkene er CE-mærkede efter DS/EN 13747 og kan leveres slapt armeret eller forspændt, afhængigt af projektets krav.
DÆKELEMENTER
P-DÆK
P-dæk er et specialudviklet dækelement til p-huse, hvor lav konstruktionshøjde, robust bæreevne og integrerede afløb er afgørende. P-dæk-elementet leveres med afløbsrende og kostet overside og er CE-mærket efter DS/EN 13224. P-dækket kan kombineres med alle bærende elementtyper og tilpasses projektspecifikke samlingsdetaljer indenfor formudstyrets begrænsninger.
DÆKELEMENTER
RIBBEDÆKPLADER
Ribbedækplader – også kaldet TT-plader – bruges som etagedæk og tagplader, hvor stor spændvidde, høj bæreevne og lav konstruktionshøjde er afgørende. Ribbedækpladerne leveres med projektspecifikke samlingsdetaljer indenfor formudstyrets begrænsninger og er CE-mærkede efter DS/EN 13224. TT-plader kan også bruges som facadeelementer i høje industribygninger.
DÆKELEMENTER
AIRDECK
AirDeck er et let og fleksibelt dæksystem med op til 30 % vægtbesparelse i forhold til massive dæk, uden at gå på kompromis med bæreevne. Systemet kan udføres med indstøbt armering, installationer og projektspecifikke samlingsdetaljer indenfor formudstyrets begrænsninger. AirDeck er CE-mærket efter DS/EN 13747 og kan tilpasses til bjælkeløse dæk og udkragninger.